מיחזור מתכות אל-ברזליות (סוגי מתכות)

המפעל למיחזור מתכות ברזליות ואל ברזליות הוקם כדי לתת מענה מלא, One Stop Shop, ללקוחותינו הרבים, אשר במקביל לטיפול בפסולת האלקטרונית נדרשים לטפל במתכות ובסגסוגות מתכת, בין אם בשל פחת של קווי הייצור שלהם, פינוי ופירוק קווי ייצור ישנים, פינוי מלאים "מתים" של מתכות שונות או פשוט בשל פסולת מתכתית עודפת. התשובה המשתלמת ביותר הינה ביצוע מיחזור מתכות.

מפעל המתכות האל-ברזליות מבצע מיחזור מתכות מגוונות:

  • ברזל- 1538 מעלות- Fe(26)
  • נירוסטה- 1363 מעלות
  • אלומיניום- 660.3 מעלות – Al(13)
  • נחושת- 1085 מעלות- Cu(29)
  • בדיל- 231.9 מעלות – Sn(50)
  • ניקל- 1455 מעלות – Ni(28)
  • טיטניום- 1668 מעלות – Ti(22)
  • ונדיום- 1910 מעלות – V(23)
  • טונגסטן- 3422 מעלות- W(74)
  • קובלט- 1495 מעלות – Co(27)
  • אבץ- 419.5 מעלות – Zn(30)

קיומן של מתכות המתיישנות והופכות ל״בלאי טבעי״ בסביבת העבודה שלכם עלולה לסכן אתכם, את העובדים שלכם ואת הסביבה. בהתאם לתפיסה ההוליסטית של All Recycling, אנו מטפלים באופן נקודתי בכל חומר וחומר ומבצעים מיחזור מתכות ופלסטיק, לרבות מיחזור ברזל, מיחזור מתכת אלחלד, מיחזור אלומיניום, מיחזור טיטניום, מיחזור נחושת, מיחזור נירוסטה ומיחזור מתכות יקרות הנמצאות בהיקפים קטנים בפסולת. אנו מבצעים מיחזור מתכות תוך שמירה על איכותן ומכינים אותן בצורות שיאפשרו להחזירן לשימוש בתעשיות מגוונות.

מיחזור מתכות

מיחזור מתכות אל ברזליות – חשוב לסביבה ולכלכלה מסיבות שונות. ראשית, חלק מהמתכות נחשבות לנדירות וקיימות בכמויות מוגבלות בעולם. שנית, מיחזור מתכות אל ברזליות שניתנות לשימוש חוזר כמעט במלואן, דורש השקעת אנרגיה פחותה בהרבה מזו הדרושה לכריית המתכות מהטבע. כיום, למתכות אל ברזליות ממוחזרות מקום מרכזי בייצור מוצרים חדשים, למשל ייצור של מוצרי אלומיניום כוללים כ-33% חומר ממוחזר, כ-40% של מוצרי נחושת, ומוצרי עופרת כ-35%. שלישית, בנוסף , מיחזור מתכת תורם לניקיון של כדור הארץ. בעבר, גרוטאות מתכת היו מושלכות פעמים רבות במרחבים פתוחים. למרבה המזל, כיום מיחזור מתכת נהפך לעניין נפוץ ומשתלם לכל הצדדים. תעשיות מגוונות מבצעות מיחזור מתכת לאחר השימוש וגם רוכשות מתכת שעברה תהליך מיחזור כדי לחסוך בעלויות.

ב-All Recycling אנו מצליחים להפריד את המתכות ואף שומרים אותן בצורות שמתאימות לשימוש חוזר באופן שתורם לכלכלה מעגלית. באמצעות מיחזור מתכות, כולנו שותפים לתהליך השומר על הסביבה והופכים חומרים מזהמים בפסולת לחומרי ייצור חדשים.

מיחזור אלומיניום

אלומיניום הוא סוג של מתכת קלה המתגבשת ומעוצבת בקלות, ממנה מייצרים מוצרים קלי משקל. קל לבצע מיחזור אלומיניום – זה אחד היתרונות הבולטים של החומר, שכן לייצר אותו "מאפס" זה עניין יקר מאוד.
מיחזור אלומיניום מצריך רק כ-5% מהאנרגיה של הפקת אלומיניום כחומר גלם. הפקת חומר הגלם נעשית במכרות עפרת "באוקסיד" (מינרל טבעי). לאחר הכרייה יש לעבור עוד דרך ארוכה עד שהאלומיניום הופך לחומר שניתן להשתמש בו. תהליך זה מצריך כמויות אדירות של אנרגיה ולכן מיחזור אלומיניום הוא פתרון חליפי עדיף בהרבה. היתרון גדל מעצם העובדה שאפשר לבצע שוב ושוב מיחזור אלומיניום לאותו חומר.

תהליך מיחזור אלומיניום, כמו גם מיחזור מתכת מסוג אחר, מצריך שלב מקדים של הפרדת חומרים. במקרה של אלומיניום, יש להפריד בינו ובין שאר החלקים כגון גומי ופלסטיק. לאחר מכן מתבצעת כבישה, דחיסת הפסולת לקוביות והתכתה בתנור. בסיום, יוצקים את התערובת לתבנית שתתאים למוצר המבוקש, עורכים בקרה ומוכרים את המוצרים המתאימים. בכך מסתיים השלב של מיחזור אלומיניום.

מיחזור נחושת

הנחושת היא מתכת מבריקה בעלת מוליכות חום ומוליכות חשמלית גבוהה. רק לעתים נדירות ניתן לראות נחושת המופיעה בטבע כמתכת טהורה, לכן למיחזור נחושת יש תפקיד חשוב, בדומה למיחזור אלומיניום, מיחזור ברזל, מיחזור נירוסטה ומיחזור מתכת מסוגים נוספים.

הנחושת משמשת לייצור כבלי חשמל, מנועים ומצברים. היא נמצאת גם בסוללות, במוצרים אלקטרוניים, בכלי מטבח, בכלי נגינה ועוד.

במקרים רבים מיחזור נחושת נעשה באופן ידני. למשל, כאשר מבקשים לבצע מיחזור נחושת שנמצאת בכבלים, יש לפרק את שכבת הגומי המבודדת ולשלוף את הנחושת. פעמים רבות, השלב הבא במיחזור נחושת הוא הפיכתה לגרגירים קטנים, התכתה וקבלת חומר חדש. החומר היקר נמכר לתעשיות מגוונות והוא חוזר לקו הייצור של מוצרים חדשים.

מיחזור ברזל

ברזל, לצד הפלדה, היא המתכת הנפוצה ביותר בעולם המתכות. הוא משמש רבות בתעשייה ובענף הבנייה.
תהליך מיחזור ברזל כולל התכה בתנורים שעובדים בטמפרטורה של קרוב ל-2,000 מעלות צלזיוס. לאחר ההתכה הברזל עובר לתבניות ויוצקים ממנו מוצרים חדשים. מיחזור ברזל, בדומה למתכות אחרות, מנצל את כל הפסולת ולא מותיר כמעט שאריות פסולת שנדרש להטמין.

מיחזור ברזל צורך אנרגיה לא מעטה, מצריך ציוד מיוחד ושטח גדול לאחסונו, אולם בסופו של דבר עדיף לבצע מיחזור ברזל מאשר לכרות ברזל חדש. המחיר של מיחזור ברזל עדיין ייצא זול יותר הן סביבתית, הן לוגיסטית והן כלכלית.

מיחזור נירוסטה

נירוסטה היא למעשה פלדת אל-חלד העמידה בפני קורוזיה ובעלת מראה מבריק. היא מכילה ניקל וכרום בהרכבים שונים, אשר יוצרים סוגים שונים של פלדת אל-חלד: פלדה עשירה בברזל, פלדה עשויה מברזל טהור, דופקלס ועוד.

הנירוסטה משמשת לייצור מוצרים מגוונים ורבים, מסירים, מחבתות, סכו"ם וכיורים, דרך כלי ניתוח, מכשירי חשמל, ציוד תעשייתי ועד ייצור מדליות ומטבעות.
הבשורה הטובה בהקשר של נירוסטה, ומה שהופך אותה לאחד החומרים הידידותיים ביותר לסביבה היא שניתן לבצע 100% של מיחזור נירוסטה. לאחר ביצוע מיחזור נירוסטה, תהליך הכולל בין היתר התכה של החומר, ניתן למכור אותה לתעשייה לייצור מוצרים חדשים, בדומה למתכות אחרות, וכך נסגר מעגל שתחילתו בייצור, המשכו במיחזור נירוסטה וסיומו בהפיכה למוצר חדש, וחוזר חלילה. לאחר ביצוע מיחזור נירוסטה, שוויה של הנירוסטה הממוחזרת ייקבע לפי כמות הניקל, הכרום ויתר החומרים שהיא מורכבת מהם.

מיחזור נירוסטה כמו גם מיחזור מתכת אחרת מסייע לחסוך בחומרי גלם בתוליים, לשמור על הסביבה ולחסוך בהוצאות. אנו ב-All Recycling מתחייבים לבצע את התהליך של מיחזור מתכת מכל סוג על הצד הטוב ביותר.

כל הסיבות לבחור ב-All Recycling:

All Recycling הינה חברת מיחזור המובילה והמתקדמת ביותר בישראל, ובמזרח התיכון, למיחזור פסולת אלקטרונית וחשמלית מאז שנת 2013.
טכנולוגיות חדשניות, מומחים בעלי ניסיון רחב ומוכח, היקף ארצי של פעילות מאפשרים לנו לסייע ללקוחותינו לנהל תהליכי טיפול מהירים אפקטיביים ובטוחים בפסולת IT בני קיימא. הדייקנות והאחריות של כל צוותי החברה מעניקות ללקוחותינו 100% ביטחון עסקי וושמירה על חוק המיחזור פסולת אלקטרונית ללא השקעה של זמן או מאמץ.

  • יתרונות סביבתיים

    יתרונות סביבתיים

    מיחזור בהיקף רחב ללא כל זיהום כלשהו לסביבה

    הצג עוד סגור plus icon
  • תהליך מבוקר, מתועד

    תהליך מבוקר, מתועד

    ניהול קפדני בכל השלבים ומתן אישורי מיחזור ותעודת השמדת מידע עפ"י החוק

    הצג עוד סגור plus icon
  • ניסיון

    ניסיון

    חברה וותיקה, עם יותר מ-1000 לקוחות מהגדולים במשק

    הצג עוד סגור plus icon
  • מוסמכי WEEE ו-ISO

    מוסמכי WEEE ו-ISO

    בעלי הסמכות WEEE, IS0-9001, ISO-14001, והיתרי עסק ורעלים. פעילות תחת תקן אירופאי CENELEC

    הצג עוד סגור plus icon
  • קו ייצור אוטומטי מתקדם

    קו ייצור אוטומטי מתקדם

    מיחזור בטכנולוגיות המתקדמות ביותר בעולם ללא מיון מראש

    הצג עוד סגור plus icon
  • פרטיות וביטחון המידע

    פרטיות וביטחון המידע

    תהליכים קפדניים המבטיחים השמדה מלאה של מידע במכשירים

    הצג עוד סגור plus icon
  • מיון, חידוש ומיחזור

    מיון, חידוש ומיחזור

    כל תוצרי המיחזור חוזרים לשימוש כחומרי גלם לתעשייה

    הצג עוד סגור plus icon

תעודות והסמכות

שירות
ISO 9001
ISO 14001
blancco

לקוחות מובילים בוחרים All Recycling

הוט מובייל
משרד הביטחון
מפעל הפיס
ייס
חברת החשמל
אל על

בקשה לאיסוף פסולת אלקטרונית (לחברות וארגונים)

מלאו בקשה לאיסוף פסולת אלקטרונית (לחברות וארגונים), או חייגו 072-2605888

contact-form-bg-img
Loading...
דילוג לתוכן